ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 第2号

人間教育を支えるもの- 自尊感情に焦点を当てる体育科の授業構想 -

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/207
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/207
93c89b87-d16b-4058-b949-d2621110077c
名前 / ファイル ライセンス アクション
2-9_MORI_Kazuhiro.pdf 本文PDF (2.8 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-03-11
タイトル
タイトル 人間教育を支えるもの- 自尊感情に焦点を当てる体育科の授業構想 -
タイトル
タイトル The Underlying Factor for “Humanistic Education”- Class design of the health and physical education to focus on self-conceit feelings -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 セルフエスティーム
キーワード
主題Scheme Other
主題 自尊感情
キーワード
主題Scheme Other
主題 親和性
キーワード
主題Scheme Other
主題 成就性
キーワード
主題Scheme Other
主題 承認性
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-esteem
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self-conceit feelings
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 affinity
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 accomplishment characteristics
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 approval characteristics
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 森, 一弘

× 森, 一弘

森, 一弘

ja-Kana モリ, カズヒロ

Search repository
Mori, Kazuhiro

× Mori, Kazuhiro

en Mori, Kazuhiro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract:I have come to appreciate exercise for life and have pondered the question: In order to
live a healthy and fulfilling life, how should children spend their elementary school days?In an
effort to answer this question, and considering the popularity of the subject of physical education
among children, I hypothesized that through physical education, children would develop more selfrespect
and would come to enjoy exercising. In order to investigate the validity of the hypothesis,
two classes were designed. Simply by exercising, it is hard to say that children’s self-respect will
improve. Therefore, this study investigated the elements of affinity, fulfillment, and approval. Data
were collected through questionnaires and observation. Results revealed better relationships
among children, an eagerness to exercise, and the development of skills. However, it was not clear
what particular sport lead to these three improvements. The complexity of the classes conducted
probably caused problems in the data. Finally, it was concluded that the definition and purpose of
physical education must be reconsidered.
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humanistic Education

巻 2, p. 89-99, 発行日 2014-12-01
出版者
出版者 奈良学園大学人間教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:03:40.031331
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3