ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 第2号

学校段階を基準とした動機づけ始発方略の獲得時期に関する探索的検討

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/213
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/213
296477e7-3d1c-4bbb-8824-d1ba05bee6b5
名前 / ファイル ライセンス アクション
2-15_TAKAKI 本文PDF (1.6 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-03-11
タイトル
タイトル 学校段階を基準とした動機づけ始発方略の獲得時期に関する探索的検討
タイトル
タイトル The acquisition of motivation regulation strategies across a wide educational period: a pilot study
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 動機づけ調整方略|学校段階|自己調整学習
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 motivational regulation strategy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational stages
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 self – regulated learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 高木, 悠哉

× 高木, 悠哉

高木, 悠哉

ja-Kana タカキ, ユウヤ

Search repository
赤間, 健一

× 赤間, 健一

赤間, 健一

ja-Kana アカマ, ケンイチ

Search repository
Takaki, Yuya

× Takaki, Yuya

en Takaki, Yuya

Search repository
Akama, Kenichi

× Akama, Kenichi

en Akama, Kenichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract:In the past decade, several researchers have proposed some seminal questionnaires that
measure motivational regulation strategies. As a results, motivation regulation seems an important
role during learning and achievement of academic tasks. In spite of these meaningful researches
have accumulated, there have been a few studies that have focused developmental dimension
of motivation regulation strategies. In this study, we collected the acquisition of motivation
regulation strategies across a wide educational period to use retrospective method. Participants
were 192 university students provided self-report when they have started using specific motivation
strategies and why. Results indicated that most of students used self – consequence for punishment
strategy when they were in elementary school. On the other hand, frustration off strategy was
employed when they were high school students. The results, but this was pilot study, provide
specific motivational regulation strategies may be started by specific educational states.
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humanistic Education

巻 2, p. 151-158, 発行日 2014-12-01
出版者
出版者 奈良学園大学人間教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:03:36.713230
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3