ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 創刊号

「人間教育」を培うもの - 伝統文化教育への期待 -

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/221
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/221
a20e797a-9899-4c48-acb7-e1e9e7653d6e
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-3_WATANABE-Kikuro.pdf 本文PDF (1.4 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-03-14
タイトル
タイトル 「人間教育」を培うもの - 伝統文化教育への期待 -
タイトル
タイトル Cultivating the Education for Human Growth - Expectations for traditional cultures in education -
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 先哲・先賢に学ぶ|師承の学|師道|ムラを興す力|伝統文化の開展
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 deepening philosophers of the past|arts transmitted from one’s professor| duties and responsibilities of a professor| power to create ‘villages’|development of traditional cultures
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 渡邉, 規矩郎

× 渡邉, 規矩郎

渡邉, 規矩郎

ja-Kana ワタナベ, キクロウ

Search repository
Watanabe, Kikuro

× Watanabe, Kikuro

en Watanabe, Kikuro

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract:The core of national education is traditional culture, and moreover, it must be based on
history, which is regarded most important. This paper is focusing on national history. After defeat in the
war, the occupied forces excluded education of national history, moral training, and traditional culture
because of the policy on forcing to weaken Japanese structure. The difference between humans and
animals depends on whether they form their characters, or not. History leads to broaden human minds
freely and eternally, and so does education. Therefore, ‘the education for human growth’ should create
free individuals. Characters are needed in not objectivity but subjectivity for education. This is why
traditional cultures are required in education, and the core of the education is to deepen philosophers
of the past. Attitudes of philosophers toward academics relate with ‘shi-sei’ which signifies to stress
the way of professors, respect them, and ask them faithfully. The present writer hopes that traditional
cultures in education restore the inquiring mind.
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humanistic Education

巻 1, p. 15-23, 発行日 2014-04-01
出版者
出版者 奈良学園大学人間教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 15:03:32.622624
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3