WEKO3
アイテム
「開」「示」「悟」「入」の教育思想とその実践化
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/192
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/192396417db-5788-453d-9592-537def910905
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-03-07 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 「開」「示」「悟」「入」の教育思想とその実践化 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Educational thought “Kai(0pen), Ji(Teach), Go(Make Comprehend), Nyuu(Make Acquire)” and Some Trial Practices based on it | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 開示悟入 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 法華経 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 単元指導計画 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 目標分析 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 目標構造図 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Kai-Zi-Go-Nyuu | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Lotus Sutra(Hokekyo) | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Unit instruction plan | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Analysis of objectives | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Figure of objectives structure | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
著者 |
梶田, 叡一
× 梶田, 叡一
× kajita, Eiichi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Abstract:Educational thought “Kai(0pen), Ji(Teach), Go(Make Comprehend), Nyuu(Make Acquire)” is based from a Buddhist old sutra “Hokekyo”. However it is very important idea to the modern educational practices. Some examples of educational ojectives analysis and teaching plans based on that thought are presented. |
|||||||||||
書誌情報 |
人間教育学研究 en : Journal for Humanistic Education 巻 2, p. 1-8, 発行日 2014-12-01 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 奈良学園大学人間教育学部 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 21889228 |