ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 第4号

人間教育に資する「幼小接続期カリキュラム」のあり方(2)― カリキュラム・マネジメントから考察する「とまどいマトリクス」の活用 ―

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/2619
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/2619
287d509a-8070-4c00-88ab-a02843ee51a1
名前 / ファイル ライセンス アクション
005_Zenno 本文PDF (2.2 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-04-24
タイトル
タイトル 人間教育に資する「幼小接続期カリキュラム」のあり方(2)― カリキュラム・マネジメントから考察する「とまどいマトリクス」の活用 ―
タイトル
タイトル Proposals to“ Kindergarten-Elementary school bridging curriculum”in Human Growth (2) ―Practical use of“ Confusion Matrix”on the basis of Consideration on curriculum management―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼小接続
キーワード
主題Scheme Other
主題 カリキュラム・マネジメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 「とまどいマトリクス」
キーワード
主題Scheme Other
主題 人間教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 connection from preschool to elementary school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum management
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “Confusion Matrix”
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Human Growth
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 善野, 八千子

× 善野, 八千子

善野, 八千子

ja-Kana ゼンノ, ヤチコ

Search repository
Zenno, Yachiko

× Zenno, Yachiko

en Zenno, Yachiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract: In this study, with reference to the improvement of connecting-period curriculum that contributes to Human
Growth, we examined whether the starting curriculum which took advantage of “Confusion Matrix” was enhanced by
the curriculum management. According to the surveys at three elementary schools from 2014 to 2016, the following
points are clarified.
(1) The utilization of“ Confusion Matrix” can be a tool for building a consensus toward the improvement of starting curriculum.
(2) The “Confusion Matrix” can be utilized in curriculum management providing various data in association with the surveys related
to children’s appearances and community situation.
Two issues remain in the future. One is the issue of training of facilitators who can surely play their roles in their schools and
disseminate the “Confusion Matrix” there. The other is the issue of promoting the improvement of management power of faculty
members as well as managerial posts by systemizing human education and curriculum management.
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humanistic Education

巻 4, p. 43-55, 発行日 2016-12-01
出版者
出版者 日本人間教育学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-9228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:34:47.201433
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3