ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 第4号

学び合い活動における分数のわり算の指導 ― 繁分数を活用した事例を通して―

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/2622
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/2622
271f5fca-c1d5-4b38-80e1-b71282f14955
名前 / ファイル ライセンス アクション
008_Matsuoka 本文PDF (2.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-04-28
タイトル
タイトル 学び合い活動における分数のわり算の指導 ― 繁分数を活用した事例を通して―
タイトル
タイトル Teaching the division of fractions through active student participation― Sample case using complex fractions ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 繁分数
キーワード
主題Scheme Other
主題 逆数
キーワード
主題Scheme Other
主題 活用
キーワード
主題Scheme Other
主題 再構成
キーワード
主題Scheme Other
主題 問題解決
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Complex Fractions
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reversing the Fraction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Using
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rethinking
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Problem Solving
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 松岡, 克典

× 松岡, 克典

松岡, 克典

ja-Kana マツオカ, カツノリ

Search repository
Matsuoka, Katsunori

× Matsuoka, Katsunori

en Matsuoka, Katsunori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract:Instead of having the students only memorize and use the usual method of dividing fractions by reversing
the fraction (turning the fractions upside down), the teacher should take advantage of what the students have already
learned. The teacher should encourage the students to use what they have learned to think of different ideas and
methods while they discover and gain an understanding about how to divide fractions. Allowing students to learn
from each other will not only help raise the students' awareness but also their way of thinking about how to do the
calculations to divide fractions. This method of using what they have already learned as well as learning from other
students' ideas and methods will also give the students a sense of fulfillment through their active participation
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humanistic Education

巻 4, p. 73-85, 発行日 2016-12-01
出版者
出版者 日本人間教育学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-9228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:34:33.958710
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3