ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 第3号

コンディヤックの教育思想―『パルマ公国王子のための教程』の分析から見る人間観

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/466
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/466
111386ee-1cce-4a9f-a3cf-2c74d0270b3f
名前 / ファイル ライセンス アクション
08_NAKADA_人間教育学研究_第三号.pdf 本文PDF (1.6 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-08-24
タイトル
タイトル コンディヤックの教育思想―『パルマ公国王子のための教程』の分析から見る人間観
タイトル
タイトル The educational thought of Condillac―An analyze of Cours d’étude pour l’ instruction du prince de Parme and the image of human
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 コンディヤック
キーワード
主題Scheme Other
主題 18 世紀
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育思想
キーワード
主題Scheme Other
主題 『 パルマ公国の王子のための教程』
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Condillac
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 18th century,
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Educational thought
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Study Course for the prince of Parma
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 中田, 浩司

× 中田, 浩司

中田, 浩司

ja-Kana ナカダ, ヒロシ

Search repository
Nakada, Hiroshi

× Nakada, Hiroshi

en Nakada, Hiroshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Étienne Bonnot de Condillac, French philosopher of the eighteenth century and founder of sensualism,
was appointed preceptor of the Infante Don Fernando Parma in 1758. He was in charge of his education until 1767.
After this important mission, Condillac, in 1775 published study courses for the instruction of the Prince of Parma, a
tremendous work in 16 printed volumes. He presented his educational thought and the content of his teaching. In this
article, we would like to highlight the axis of the educational thought of Condillac, specifically analyzing the method
that this philosopher has proposed. First, we will present the situation and the physiognomy of Parma at that time as a
preparatory study, mentioning the appointment’s history and the pedagogical activity of Condillac. We will then make
a brief introduction of the Study Course for the prince of Parma statement related to the Mirrors of princes, traditional
literary genre in Europe. Secondly, we propose to analyze the pedagogical situation that Condillac criticized in the
eighteenth century. According to him, the education process at that time was only meant to provide basic knowledge or
general principles, requesting the memory only. Finally, we will try to identify the main idea of Condillac’s education, an
education that aims to engage children in the observation and reflection. Is the sensualist really attaching importance
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humaistic Education

巻 3, p. 61-71, 発行日 2015-12-01
出版者
出版者 奈良学園大学人間教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:59:32.299220
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3