ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 第3号

人間教育に資する「幼小接続期カリキュラム」のあり方―「とまどいマトリクス」を活用した接続カリキュラムの改善―

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/464
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/464
ffd518ff-2ebe-4cd0-928d-2d1d81416852
名前 / ファイル ライセンス アクション
06_ZENNO_人間教育学研究_第三号.pdf 本文PDF (2.6 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2016-08-24
タイトル
タイトル 人間教育に資する「幼小接続期カリキュラム」のあり方―「とまどいマトリクス」を活用した接続カリキュラムの改善―
タイトル
タイトル Proposals to “Kindergarten-Elementary school bridging curriculum” in Human Growth―Improvement in the bridging curriculum by using “confusion matrix” ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼児期と児童期を接続するカリキュラム
キーワード
主題Scheme Other
主題 「とまどいマトリクス」
キーワード
主題Scheme Other
主題 人間教育
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 infancy-childhood bridging curriculum
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “ confusion matrix”
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 human education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 善野, 八千子

× 善野, 八千子

善野, 八千子

ja-Kana ゼンノ, ヤチコ

Search repository
Zenno, Yachiko

× Zenno, Yachiko

en Zenno, Yachiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 It has been clarified what are the difficulties in preparing an “infancy-childhood bridging curriculum,” but it
cannot be said that the process of preparing it has been sufficiently studied. In this study, I analyzed the essential factors
for improving an “infancy-childhood bridging curriculum.” As a result, I found the three points below in the use of the
“confusion matrix” regarding improvement in an infancy-childhood bridging curriculum for greater contribution to the
human education.
(1) The confusion matrix can be a tool for consensus formation within a kindergarten for improving the infancy-childhood bridging
curriculum.
(2) The confusion matrix makes it possible to improve the infancy-childhood bridging curriculum according to the actual states of
children.
(3) The improvement of the infancy-childhood bridging curriculum allows advertising the characteristic feature of kindergartenelementary
school linkage.
The following two points should be further studied in the future.Firstly, creation and improvement in the “start curriculum” in
elementary school have not been clarified. Secondly, the view point of improvement in the bridging period curriculum has not been
clarified. For this, it is necessary to investigate on establishment of kindergarten-school ties by studying how the kindergartens and
schools with the infancy-childhood bridging curriculum have changed over years.
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humanistic Education

巻 3, p. 39-49, 発行日 2015-12-01
出版者
出版者 奈良学園大学人間教育学部
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21889228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:59:33.879762
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3