ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間教育学研究 (PRINT ISSN:2188-9228)
  2. 第4号

模擬授業を中心に行う理科教育法におけるeラーニングの実践と効果について -2つのメーリングリストに分けての授業-

https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/2631
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/2631
a04e0f79-8e9e-48ff-b2b5-3eee5200ce23
名前 / ファイル ライセンス アクション
017_Kawamura_奈良学園大学人間教育学研究第4号_01-17.pdf 本文PDF (2.3 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2017-05-01
タイトル
タイトル 模擬授業を中心に行う理科教育法におけるeラーニングの実践と効果について -2つのメーリングリストに分けての授業-
タイトル
タイトル About practice and an effect of e-learning in the science teaching method to perform mainly on a simulated class ―The class which used two mailing lists―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 理科教員養成課程
キーワード
主題Scheme Other
主題 模擬授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 メーリングリスト
キーワード
主題Scheme Other
主題 e ラーニング
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 science education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 science course department teacher-training course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 simulated class
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 mailing list
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 e-learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 海老崎, 功

× 海老崎, 功

海老崎, 功

ja-Kana エビサキ, イサオ

Search repository
川村, 康文

× 川村, 康文

川村, 康文

ja-Kana カワムラ, ヤスフミ

Search repository
Ebisaki, Isao

× Ebisaki, Isao

en Ebisaki, Isao

Search repository
Kawamura, Yasufumi

× Kawamura, Yasufumi

en Kawamura, Yasufumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract:In the simulated class of the science teaching method in the university, it is important to receive an advice
from the university teacher. In this practice, when doing the lecture which introduced an simulated class by the
science teaching method, it does the e-learning which used two mailing lists. It thinks much of the e learning style,
however, the day not to be a school day, it is because it thinks that the guide is important.
In this research, it investigated which degree ML the student used. Also, it investigated how the student was thinking
about the e-learning. It found that an ML was often used for preparation, a revision as a result of the investigation. This
practice functioned as the active-learning. It became the practice example of the blended-learning, too.
書誌情報 人間教育学研究
en : Journal for Humanistic Education

巻 4, p. 163-170, 発行日 2016-12-01
出版者
出版者 日本人間教育学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-9228
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:34:39.027071
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3