WEKO3
アイテム
伝統的書写指導の誤解と問題点の指摘Ⅲ ― 数的優位の方法を反転させ,数的劣位の側の対応とする矛盾について ―
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/2617
https://naragakuen.repo.nii.ac.jp/records/26174e3c16e3-6063-4a55-9e2a-5eb653dce564
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-04-24 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 伝統的書写指導の誤解と問題点の指摘Ⅲ ― 数的優位の方法を反転させ,数的劣位の側の対応とする矛盾について ― | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Pointing out Misunderstandings and Problems about the Traditional Instruction of Penmanship Ⅲ ―About the contradiction of the teaching method to cope with small numbers by turning over the way of large numbers― | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 書写教育 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 左手書字 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 学習指導上の工夫 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Penmanship education | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Left-handed penmanship | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | The device on educational guidance | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||||||||
著者 |
小竹 , 光夫
× 小竹 , 光夫
× 竹中, 優志
× Shino, Mitsuo
× Takenaka, Yuji
|
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Abstract:As for school education, equality in education should be guaranteed.However, in penmanship education we find much difference between right-handed students and left-handed students. The main reason is that we often apply the teaching method of right-handed students to the teaching method of left-handed students by turning over simply. I would like to point out that we can’t solve the problem by just reversing the method of right-handed person. Because, the movement characteristics of fingers differ greatly to a right-handed person and a left-handed person. Moreover I am going to argue about the direction of the future of the penmanship education to a left-handed person. |
|||||||||||||||||
書誌情報 |
人間教育学研究 en : Journal for Humanistic Education 巻 4, p. 21-31, 発行日 2016-12-01 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 日本人間教育学会 | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 2188-9228 |